Sekretariat rutiner
Sekretariatet består av tre personer:
- Sekretær
- Tidtaker
- 24-sekundstidtaker
Før kampen
- Oppmøte 20 min før
- Sette ut benker til lagene (i det ene lagerrommet med port – portåpner finnes hos hallvakta)
- Sette ut 1 stol på hver side av sekretariat bord til innbyttere
- Sette ut 24-sekundstavler (i teknisk rom under tribunen – hallvakta har nøkkel).
- Sette opp sekretariatsbord: bord, stoler, retningsmarkør (pil), tidtavle (i teknisk rom under tribunen – hallvakta har nøkkel)
- Det ligger en sort perm i skuff i vaktbua med kamspskjema og rød + blå penn. Dette i tilfelle det er problem med digital kampskjema.
Sekretær
- Fører digital kampskjema. Må sørge for å ha riktig tilgang før kamp, dette fåes fra leder i avdelingen.
- Enkel bruksanvisning Live Kampskjema
- Dokumenter og video rundt livekampskjema
- Sørg få å ha PC/nettbrett med internett tilgang.
- Fyll inn kampinfo
- Få lagene til å fylle inn lagoppstilling
- Føre poeng og fouls underveis i kampen
- Fullføre kampskjema etter kampslutt
Tidtaker
Har ansvar for følgende oppgaver på spilletavla
- Start/stopp av spilletid
- Poeng (hjemme/borte)
- Time-out (hjemme/borte)
- Lagfouls
- Varsler innbytte
- se Sekretariatskurs de siste sidene for info.
24-sekundstidtaker
Ansvarlig for å sjekke at lagene fullfører sitt angrep innen lovlig tidsramme
- Start/stop/reset av skuddklokke
- Brukes ikke i U13G-kamper
- se Sekretariatskurs de siste sidene for info.
Etter kampen
Rydd opp det som ble satt frem i punktet “Før kampen” dersom ikke det samme utstyret skal brukes på nytt.