Sekretariat rutiner

Sekretariat rutiner

Sekretariatet består av tre personer:

  • Sekretær
  • Tidtaker
  • 24-sekundstidtaker

Før kampen

  • Oppmøte 20 min før
  • Sette ut benker til lagene (i det ene lagerrommet med port – portåpner finnes hos hallvakta)
  • Sette ut 1 stol på hver side av sekretariat bord til innbyttere
  • Sette ut 24-sekundstavler (i teknisk rom under tribunen – hallvakta har nøkkel).
  • Sette opp sekretariatsbord: bord, stoler, retningsmarkør (pil), tidtavle (i teknisk rom under tribunen – hallvakta har nøkkel)
  • Det ligger en sort perm i skuff i vaktbua med kamspskjema og rød + blå penn. Dette i tilfelle det er problem med digital kampskjema.

Sekretær

  1. Sørg få å ha PC/nettbrett med internett tilgang.
  2. Fyll inn kampinfo
  3. Få lagene til å fylle inn lagoppstilling
  4. Føre poeng og fouls underveis i kampen
  5. Fullføre kampskjema etter kampslutt

 

Tidtaker

Har ansvar for følgende oppgaver på spilletavla

  • Start/stopp av spilletid
  • Poeng (hjemme/borte)
  • Time-out (hjemme/borte)
  • Lagfouls
  • Varsler innbytte
  • se Sekretariatskurs de siste sidene for info.

24-sekundstidtaker

Ansvarlig for å sjekke at lagene fullfører sitt angrep innen lovlig tidsramme

  • Start/stop/reset av skuddklokke
  • Brukes ikke i U13G-kamper
  • se Sekretariatskurs de siste sidene for info.

Etter kampen

Rydd opp det som ble satt frem i punktet “Før kampen” dersom ikke det samme utstyret skal brukes på nytt.